Velkommen til Børnehaven Skallerupvej

Velkommen til Børnehaven Skallerupvej. Vi er Normeret til 42 børn i alderen 3-6 år, med en vippenormering på 10%. Børnehaven ligger i et nyrenoveret boligområde på skallerupvej, tæt på busforbindelser og grønne områder. Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 99825920 for et besøg.

Naturen bliver brugt meget af børnehaven Skallerupvej. Vi har en stor legeplads, Bratbjergskoven og en masse naturskønne områder tæt på.

Her kan du se en video om Børnehaven Skallerupvej (Åbner i Youtube).

Børnehaven skal være et rart sted at være, hvor alle føler sig velkomne. Vi prioriterer et hus med god stemning, ærlige, åbne og nærværende voksne – samt en god portion humor. Med udgangspunkt i det enkelte barns ressourcer møder vi barnet med respekt og anerkendelse.

Vi ønsker en børnehave, hvor det enkelte barn kan udvikle sig i samspil med børn og voksne, og hvor alle føler sig som en værdifuld del af fællesskabet.

I børnehaven Skallerupvej er det vigtigt for os at den enkelte, børn som forældre føler sig respekteret, accepteret og værdsat. Vi ved at der er stor forskel på familier og familiesammensætninger. Derfor arbejder vi differentieret i samarbejdet med forældre, hvor vi tager udgangspunkt i den enkelte families liv og det enkelte barn.

Vi deltager til Karneval i Aalborg Øst, har idrætsdage, er med i fodboldturneringen i Dagtilbud Øst, holder sommerfest, har fællesspisning, inviterer bedsteforældre til fastelavnsklip, har juleklip med forældre og søskende, holder kaffedage, laver cirkusforestilling med de ældste børn, tager i teatret og biografen, inviterer dagplejer og deres børn til hyggedag på legepladsen osv.