Institutionsbestyrelse

Hav indflydelse på dit barns børnehaveliv

Bliv inddraget i de pædagogiske overvejelser i Børnehaven Skallerupvej. Vær med til at sætte retning og tage betydningsfulde beslutninger for dit barns børnehaveliv.

Børnehaven har en institutionsbestyrelse, du kan blive valgt ind i på et forældremøde. Ved at være med i bestyrelsen er du med til at udarbejde principper

Bestyrelsen kan blandt andet være med til at:

• Ansætte pædagoger
  • Planlægge sociale arrangementer i børnehaven
  • Sætte de overordnede rammer for, hvad pædagogerne skal arbejde med.
  • Bestemme om institutionen skal have frokostordning.
  • Sådan får du medindflydelse i Børnehaven Skallerupvej

Valget til institutionsbestyrelsen bliver afholdt i børnehaven i løbet af foråret. Du bliver valgt ind i bestyrelsen for et år ad gangen. Det første møde afholdes som et fællesmøde mellem den afgående og den tiltrædende bestyrelse inden sommerferien. Der afholdes 4-5 bestyrelsesmøder om året.

Vil du vide mere om institutionsbestyrelsesarbejdet i Aalborg Kommune kan du finde informationer her:

Læs mere om arbejdet i en institutionsbestyrelse på Aalborg Kommunes hjemmeside.

Her kan du se en introduktionsfilm om bestyrelsesarbejdet (åbner i YouTube)

Her kan du se en film om det daglige arbejde i en institutionsbestyrelse (åbner i YouTube).